فیروزه

 
 

چند تغییر کوچک

مرتضی کاردر

در این چند ماهی که از انتشار دورهٔ تازهٔ فیروزه می‌گذرد بسیاری از خوانندگان در دیدارهای حضوری یا با فرستادن ایمیل و گذاشتن کامنت و.. یادآور می‌شد‌ند که نسخهٔ قبلی فیروزه را هم به لحاظ شکل ظاهری و هم به خاطر انتشار مطالب به صورت روزانه بیشتر می‌پسندیده‌اند. در جلسه‌ای که چندی پیش با حضور نویسندگان و تعدادی از مخاطبان فیروزه برگزار شد نیز قریب به اتقاق دوستان فیروزه‌ای دوباره بر همین نکات تأکید کردند و لذا قرار شد تغییراتی در سر و شکل سایت صورت گیرد.

بنابر این، از این به بعد ما دوباره به نوعی به شیوهٔ قدیم بازمی‌گردیم. مطالب از این پس به صورت روزانه منتشر خواهد شد و روی پیشخوان قرار خواهد گرفت. سعی ما بر این است که پیشخوان هر روز تغییر کند. مطالب پس از پیشخوان به بخش آخرین‌ها می‌رود و بعد به بایگانی منتقل می‌شود.

پیشخوان دومی نیز در نظر گرفته شده است که گاه به یادداشت‌ها و مطالب نویسندگان مهمان و خوانندگان اختصاص خواهد داشت و گاه به مطالبی مثل شعرها و داستان‌هایی که می‌توانند مدت زمان بیشتری در صفحهٔ اول بمانند.

بخش‌های کوچک دیگری نیز به تدریج به گوشه کنار صفحهٔ اول اضافه خواهد شد مثل انتخاب سردبیر، بازنشر بعضی مطالب قدیمی، پیشنهاد فیلم و کتاب و… .

به امید روزهای بهتر.


comment feed ۵ پاسخ به ”چند تغییر کوچک“

  1. زهرا دریائی

    با سلام و خسته نباشید . تبریک میگم . گاهی بازگشت به گذشته و تکرار کارهای مثبت مفید است …
    به امید درخشش بیشتر نشریه شما خوبان …

  2. یک نسل سومی

    سلام
    ماها افسوس تعطیل شدن فیروزه را خوردم
    اما خوشحالم که دوباره به فضای هنری برگشتید اما نسخه قبلی تون یک چیز دیگه ای بود
    من به عنوان یک سایت خوب طراحی شده جاهای مختلف از فیروزه مایه گذاشته ام اما این روز ها افسوس و…

  3. حامد مهرشاد

    با سلام و آرزوی موفقیت
    این رویکرد ارتجاعی و البته خردمندانه، مایه بسی خوشحالی است.
    امید است از این پس با توجه به ماهیت فرهنگی سایت، اصولی راهبردی تنظیم گردد تا تغییر در روش ها و یا حتی اداره کنندگان به تغییر در اهداف و مبانی اصلی مورد انتظار متولیان سایت نینجامد.
    در این راستا درس گرفتن از تجربه تلخ دور شدن از فضای فیروزه نخستین و نظرات مخاطبین عمدتا فرهیخته سایت، می تواند راهگشا باشد.
    به امید تکرار روزهای شیرین فیروزه …

  4. حامد صلاحی

    با آرزوی روزهایی فروزان و «فیروزه»ای فراروی فیروزه نازنینمان

  5. سعید

    سلام
    جناب آقای کاردر
    جا دارد در کنار این یادداشتهای سردبیر، مطلبی ، نقدی و …. ارا از شما شاهد باشیم. و ای کاش سفرنامه هند را با تفصیل بیشتر در فیروزه منتشر کنید